Posted by : Unknown Jumat, 21 Desember 2012

HAKIKAT 
Oleh Enisaraswati

Tak perlu aku pakai pembesar suara....
Untuk menjelaskan....lebih terperinci akan diriku
Hakikatnya semua tahu....aku hanya menumpang di sini
Ikut tema dan syarat

Ku anggap ini satu rahmat....walau harus ku menahan rindu
Dengan ayah dan bunda...serta adik-adik ku yang tercinta
Ku anggap hijrah ku ini ...demi ibadah di jalan-NYA
Untuk menyempurnakan ...setengah dari agama ku...

Walau kini...insan yang pernah DIA hadiahkan
Pulang ke Rahmatullah....ku masih bertahan di sini
Semua ku lakukan...demi amanah arwah suami
Demi dua cahaya mata ku..

Ironisnya.....kini surga ku kembali ke pangkuan ibunda
Restu iklas dari ibunda ku pinta...untuk aku tetap bertahan di sini
Ku dapat merasakan....dengan terpaksa ibunda restui..
Trima kasih ..ibunda juga ayahnda...atas restunya

Ku coba hadapi kenyataan...semua ini atas kehendakNYA
Aku ketepikan rasa bersalah ku....
Hanya mampu pasrah.. berharap ku iringi do'a
Agar impian ku..menjadi kenyataan.....

Pada-MU Ya Allah ku berserah....
Mudahkanlah segala urusan ku...
Berilah aku ketegaran...ketabahan
Menghadapi segala ujian dari-MU

Description: Hakikat Oleh Enisaraswati
Rating: 4.5
Reviewer: Unknown
ItemReviewed: Hakikat Oleh Enisaraswati

Leave a Reply

Monggo Tinggalkan Jejak Kaks :)

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Welcome to My Blog

Popular Post

Labels

Arsip Blog

Followers

- Copyright © 2013 shad0w-share | Designed by Johanes Djogan -